2017-06-28 10:52:20

Projekt „Učini pravu stvar“

Učenici četvrtog razreda ove su godine bili nositelji trogodišnjeg projekta „Učini pravu stvar“ u organizaciji Istraske županije. Ovogodišnja je tema bila: „Ljudska prava u doba digitalnog građanastva“

U sklopu projkta, učenici su sudjelovali u radionicama na zadanu temu kojima je cilj bio osvijestiti probleme i izazove digitalnog društva, te iznaći moguća riješenja. Neosvještenost, needuciranost, nepoznavanje  i još uvijek nerazvijena kultura digitalnog društva ima za posljedicu niz neželjenih  pojava- vrlo bliskih kršenju ljudskih prava, te su naslovi samih radionica bili sljedeći:

Borci za ljudska prava Stručnjak za umjetnost na jedan dan Suprotstavljanje kršenjima ljudskih prava na Internetu

 

Uz opasnosti koje digitalni svijet omogućuje (cyber- bolulling, ometanje privatnosti) radioničkim se aktivnostima nastojalo pomoći uvidjeti i dobre strane Interneta, primjerice njegove korištenje u edukativne i informativne svrhe, ali, poznavanjem i ciljanim korištenejm stranica koje su za to namijenjene (vježba: stručnjak za umjetnost na jedan dan).    

 

Nakon pripremne edukcaije, učenici su snimili kratki video zapis u trajanju jedne minute kroz koji su obradili temu : „Privatnost: nekad i danas“  i sudjelovali u video natjecanju zajedno s učenicima iz talijanske regije Toscana. Tekstom: „ U suvremenom digitalnom društvu privatnost je još samo iluzija...Uz nekoliko pritisaka na tipke postajemo dio matrice – otuđenog, depersonaliziranog svijeta. Sloboda, tišina misli, intimnost i privatnost, ostali su još možda skriveni u kutu nekog parka, u lakoći razgovora, u knjigama, u još rijetkim „neotipkanim“ svijetovima...“ popratili su video- uradak i pokušali naznačiti razliku između osjećaja privatnosti, intimnosti  i slobode u nedigitalnom digitalnom društvu, ma koliko taj svijet bio neposredan, te nemira i narušavanja privatnosti i intimnosti, a time i slobode, u suvrmenom digitalnom društvu.

 

        U drugom dijelu projekta, učenici su sudjelovali u radionicama demokratske participacije pod voditeljstvom predstavnica Građanske inicijative Poreč, Snježane Matejčić i Sunčice Findak. Cilje bio razviti vještine kojima građanin može utjecati na događanja u građanskom društvu, baš upotrebom digitalne tehnlogije, no, tek kad on postane osviješten i educiran. U tu svrhu, učenici su razvili koncept daljnje edukcije na tom području, uz pomoć učenika sljedeće genracije (budućeg trećeg razreda) koji bi bili nositelji  projekta na nivou škole, i koji bi u suradnji sa stručnjacima humanističkih znanosti pridonijeli stvaranju osviještenog digitalnog građanstva koje poštuje ljudska prava.

        Učenici su aktivnosti vezane uz projekt izvodili u sklopu nastave etike i sati razredne zajednice.

 

                                                                                                                                              Vesna Fabris, nastavnik etike       


Škola primijenjenih umjetnosti I dizajna