Projekt „Učini pravu stvar“
Autor: Davor Kliman, 28. 6. 2017.
Učenici četvrtog razreda ove su godine bili nositelji trogodišnjeg projekta „Učini pravu stvar“ u organizaciji Istraske županije. Ovogodišnja je tema bila: „Ljudska prava u doba digitalnog građanastva“
U sklopu projkta, učenici su sudjelovali u radionicama na zadanu temu kojima je cilj bio osvijestiti probleme i izazove digitalnog društva, te iznaći moguća riješenja. Neosvještenost, needuciranost, nepoznavanje i još uvijek nerazvijena kultura digitalnog društva ima za posljedicu niz neželjenih pojava- vrlo bliskih kršenju ljudskih prava, te su naslovi samih radionica bili sljedeći:
- Borci za ljudska prava
- Stručnjak za umjetnost na jedan dan
- Suprotstavljanje kršenjima ljudskih prava na Internetu
Uz opasnosti koje digitalni svijet omogućuje (cyber- bolulling, ometanje privatnosti) radioničkim se aktivnostima nastojalo pomoći uvidjeti i dobre strane Interneta, primjerice njegove korištenje u edukativne i informativne svrhe, ali, poznavanjem i ciljanim korištenejm stranica koje su za to namijenjene (vježba: stručnjak za umjetnost na jedan dan).
Nakon pripremne edukcaije, učenici su snimili kratki video zapis u trajanju jedne minute kroz koji su obradili temu : „Privatnost: nekad i danas“ i sudjelovali u video natjecanju zajedno s učenicima iz talijanske regije Toscana. Tekstom: „ U suvremenom digitalnom društvu privatnost je još samo iluzija...Uz nekoliko pritisaka na tipke postajemo dio matrice – otuđenog, depersonaliziranog svijeta. Sloboda, tišina misli, intimnost i privatnost, ostali su još možda skriveni u kutu nekog parka, u lakoći razgovora, u knjigama, u još rijetkim „neotipkanim“ svijetovima...“ popratili su video- uradak i pokušali naznačiti razliku između osjećaja privatnosti, intimnosti i slobode u nedigitalnom digitalnom društvu, ma koliko taj svijet bio neposredan, te nemira i narušavanja privatnosti i intimnosti, a time i slobode, u suvrmenom digitalnom društvu.
U drugom dijelu projekta, učenici su sudjelovali u radionicama demokratske participacije pod voditeljstvom predstavnica Građanske inicijative Poreč, Snježane Matejčić i Sunčice Findak. Cilje bio razviti vještine kojima građanin može utjecati na događanja u građanskom društvu, baš upotrebom digitalne tehnlogije, no, tek kad on postane osviješten i educiran. U tu svrhu, učenici su razvili koncept daljnje edukcije na tom području, uz pomoć učenika sljedeće genracije (budućeg trećeg razreda) koji bi bili nositelji projekta na nivou škole, i koji bi u suradnji sa stručnjacima humanističkih znanosti pridonijeli stvaranju osviještenog digitalnog građanstva koje poštuje ljudska prava.
Učenici su aktivnosti vezane uz projekt izvodili u sklopu nastave etike i sati razredne zajednice.
Vesna Fabris, nastavnik etike
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dnevni tisak |
Portali |